ତାଲିବାନ କିଏ ସେମାନଙ୍କର ଇତିହାସ କଣ ?

 


ତାଲିବାନ ହେଉଛି 1994 ରେ ପୂର୍ବ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ ଆଫଗାନିସ୍ତାନର ପାଶ୍ଟୁନ୍ ଅଞ୍ଚଳରୁ ଧାର୍ମିକ ଛାତ୍ର (ଟାବିଲ୍)।  ଯେଉଁମାନେ ପାକିସ୍ତାନର ପାରମ୍ପାରିକ ଇସଲାମ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଶିକ୍ଷିତ ହୋଇଥିଲେ, ସେଠାରେ ତାଜିକ୍ ଏବଂ ଉଜାବେକର ଛାତ୍ର ମଧ୍ୟ ଥିଲେ।  ଅନୁସୂଚିତ ଜାତି - ସେଣ୍ଟ୍ରିକ୍ ମୁଜାହିଦ୍ଦିନ ଗୋଷ୍ଠୀରୁ ସେମାନଙ୍କୁ ଚିହ୍ନଟ କରିବା, ଯାହା ତାଲିବାନର ଦ୍ରୁତ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ସଫଳତାରେ ପ୍ରମୁଖ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥିଲା   |

 ଶିକ୍ଷା

 ମୁଲ୍ଲା ମହମ୍ମଦ ଉମର ସେପ୍ଟେମ୍ବର 1994 ରେ ନିଜ ସହର କାନ୍ଦାହାରରେ 50 ଜଣ ଛାତ୍ରଙ୍କ ସହ ଏହି ଗୋଷ୍ଠୀ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିଥିଲେ।  ଉମର 1992 ମସିହାରୁ ମାଇୱାଣ୍ଡର (ଉତ୍ତର କାନ୍ଦାହାର ପ୍ରଦେଶ) ର ସାଙ୍ଗ-ଇ-ହିସାର ମାଡ୍ରାସରେ ଅଧ୍ୟୟନ କରୁଥିଲେ। ହତାଶ ହୋଇ କମ୍ୟୁନିଷ୍ଟ ଶାସନ ହଟାଇବା ପରେ ଆଫଗାନିସ୍ତାନରେ ଇସଲାମ ଆଇନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ହୋଇ ନଥିଲା ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନ ଆଫଗାନିସ୍ତାନକୁ ଯୁଦ୍ଧବିମାନ ଏବଂ ଅପରାଧୀଙ୍କଠାରୁ ମୁକ୍ତ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛି।  ମାସକ ମଧ୍ୟରେ, 15,000 ଛାତ୍ର ପ୍ରାୟତ  ଆଫଗାନିସ୍ତାନ ଶରଣାର୍ଥୀ, ଧାର୍ମିକ ବିଦ୍ୟାଳୟ କିମ୍ବା ମାଡ୍ରାସରୁ - ଗୋଟିଏ ଉତ୍ସ ସେମାନଙ୍କୁ ଜମାତ ଉଲେମା-ଇ-ଇସଲାମ ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ମଦ୍ରାସା ବୋଲି କହିଥାଏ - ପାକିସ୍ତାନରେ ଏହି ଦଳରେ ଯୋଗ ଦେଇଥିଲେ |

 ସୋଭିଏତ୍ ବିରୋଧୀ ବିଦ୍ରୋହକୁ ସହାୟତା କରିବାକୁ ଏକ ପ୍ରୟାସରେ ଆମେରିକା ସରକାର ଗୁପ୍ତରେ ସନ୍ତ୍ରାସବାଦୀ ଇସଲାମ ଶିକ୍ଷାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରୁଥିବା ବିଦ୍ୟାଳୟ ପୁସ୍ତକ ପ୍ରଦାନ କରିଥିବ  ବିଦେଶୀ ଆକ୍ରମଣକାରୀଙ୍କ ପ୍ରତି ଘୃଣାଭାବ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପାଇଁ ଅସ୍ତ୍ରଶସ୍ତ୍ର ଏବଂ ସ soldiersନିକଙ୍କ ଚିତ୍ର ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରିଥିଲେ।  ତାଲିବାନ ଆମେରିକୀୟ ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ ବ୍ୟବହାର କରିଥିଲା   କିନ୍ତୁ ଏକ କଠୋର ଆଭିମୁଖ୍ୟ ସହିତ ମାନବ ଚେହେରାକୁ ଆଙ୍କି ଦେଇଥିଲା |  ଯୁକ୍ତରାଷ୍ଟ୍ରର ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିକାଶ ପାଇଁ ଏଜେନ୍ସି 1980 ଦଶକରେ ଓମାରର ନେବରାସ୍କା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟକୁ ସ୍ଥାନୀୟ ଭାଷାରେ ପାଠ୍ୟ ପୁସ୍ତକ ବିକାଶ ଏବଂ ପ୍ରକାଶନ ପାଇଁ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ଦେଇଥିଲା।

ଆଇଡୋଲୋଜି ଏବଂ ଲକ୍ଷ୍ୟ |

 ତାଲିବାନ ଚିନ୍ତାଧାରାକୁ ଜାମିଆତ୍ ଉଲେମା-ଇ-ଇସଲାମ ଏବଂ ଏହାର ବିଭିନ୍ନ ଗୋଷ୍ଠୀ ଦ୍ୱାରା ସମର୍ଥିତ ଇସଲାମର ମୂଳ ଦେଓବାଣ୍ଡି ବ୍ୟାଖ୍ୟା ସହିତ ପାଶ୍ଟୁନ୍ ଆଦିବାସୀ ସଂକେତ ବା ପାଶ୍ଟୁନ୍ୱାଲୀକୁ ମିଶାଇ ଶାରିଆର ଏକ ଅଭିନବ ରୂପ ବୋଲି ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଛି।  ।  [୨ 66] ତାଙ୍କର ଆଦର୍ଶ ସୋଭିଏତ୍ ବିରୋଧୀ ମୁଜାହିଦ୍ଦିନ ଶାସକମାନଙ୍କ ଇସଲାମ ଧର୍ମରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା ଏବଂ ସୟିଦ୍ କୁଟବ (ଇଖୱାନ୍) ଙ୍କ ଦ୍ ରା ଅନୁପ୍ରାଣିତ ମୂଳ ଇସଲାମବାଦୀ [ସ୍ପଷ୍ଟୀକରଣ ଆବଶ୍ୟକ]।  ତାଲିବାନ କହିଛି ଯେ ପାଶ୍ଚାତ୍ୟ  ସମେତ ଆଫଗାନିସ୍ତାନରେ ଶାନ୍ତି ଏବଂ ନିରାପତ୍ତା ଫେରାଇ ଆଣିବାକୁ ଏବଂ କ୍ଷମତାକୁ ଆସିବା ପରେ ଶରିୟା କିମ୍ବା ଇସଲାମିକ ନିୟମକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାକୁ ସେମାନେ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛନ୍ତି।

 ସାମ୍ବାଦିକ ଅହମ୍ମଦ ରସିଦଙ୍କ ଅନୁଯାୟୀ, ଅନ୍ତତ ପକ୍ଷେ ଶାସନର ପ୍ରଥମ ବର୍ଷରେ ତାଲିବାନ ଦେଓବାଣ୍ଡି ଏବଂ ଇସଲାମବାଦୀ ଜାତୀୟତାବାଦୀ ବିଶ୍ୱାସ ଗ୍ରହଣ କରିଥିଲେ ଏବଂ ପାରମ୍ପାରିକ ଆଦିବାସୀ କିମ୍ବା ସାମ୍ରାଜ୍ୟ ନେତାମାନଙ୍କୁ ନେତୃତ୍ୱ ଭୂମିକାରୁ ହଟାଇ “ଆଦିବାସୀ ତଥା ସାମ୍ରାଜ୍ୟ ସଂରଚନା” କୁ ବିରୋଧ କରିଥିଲେ।  ।

ତାଲିବାନ ହେରାଟ, କାବୁଲ ଏବଂ କାନ୍ଦାହାର ଭଳି ପ୍ରମୁଖ ସହରରେ ସେମାନଙ୍କ ଆଦର୍ଶକୁ କଡାକଡି ଭାବେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିଥିଲେ।  କିନ୍ତୁ ତାଲିବାନର ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳ ଉପରେ ସିଧାସଳଖ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ନଥିଲା ଏବଂ ସେମାନେ ଗାଁ ଜିରଗାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିଥିଲେ, ତେଣୁ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରେ ସେମାନଙ୍କର ଆଦର୍ଶକୁ କଡାକଡି ଭାବେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିନଥିଲେ।


ଇସଲାମିକ ନିୟମ |


 ତାଲିବାନ ଶାସନ ଶାନିଆ ଆଇନକୁ ଇସଲାମିକ ନ୍ୟାୟ ବିଭାଗର ହାନାଫି ସ୍କୁଲ ଏବଂ ମଲ୍ଲିକା ଓମାରଙ୍କ ଧାର୍ମିକ ଆଦେଶ ଅନୁଯାୟୀ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିଥିଲା।  [ତାଲିବାନ ଘୁଷୁରି ଏବଂ ମଦ୍ୟପାନ, ସଙ୍ଗୀତ, [ଟେଲିଭିଜନ, ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ଏବଂ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ବ୍ୟବହାର କରୁଥିଲେ, ଏବଂ ଚିତ୍ରକଳା କିମ୍ବା ଫଟୋଗ୍ରାଫି ଭଳି ଅଧିକାଂଶ କଳା, ଅଂଶଗ୍ରହଣ ଉପରେ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଲଗାଯାଇଥିଲା।  ଫୁଟବଲ୍ ଏବଂ ଚେସ୍ ସହିତ କ୍ରୀଡା କ୍ଷେତ୍ରରେ;  ଚିତ୍ତ ଉଡ଼ାଣ ଏବଂ କପୋତ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଗୃହପାଳିତ ପଶୁ ରଖିବା ଭଳି ମନୋରଞ୍ଜନ କାର୍ଯ୍ୟ ମଧ୍ୟ ନିଷେଧ ଥିଲା ଏବଂ ତାଲିବାନ ଶାସନ ଅନୁଯାୟୀ ପକ୍ଷୀମାନଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରାଯାଇଥିଲା।  ସିନେମା ବନ୍ଦ ହୋଇ ମସଜିଦ ଭାବରେ ପୁନ  ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଥିଲା।  ପାଶ୍ଚାତ୍ୟ ଏବଂ ଇରାନର ନୂତନ ବର୍ଷ ପାଳନ କରାଯାଇଥିଲା |  ତାଲିବାନ ଏହାକୁ ମୂର୍ତ୍ତିପୂଜା ରୂପେ ବିବେଚନା କରୁଥିବାରୁ ଚିତ୍ର ଉତ୍ତୋଳନ ଏବଂ ଚିତ୍ର କିମ୍ବା ଚିତ୍ର ପ୍ରଦର୍ଶନ ନିଷେଧ ଥିଲା।  ମହିଳାମାନଙ୍କୁ କାମ କରିବାକୁ ବାରଣ କରାଯାଇଥିଲା, ଅମାନଙ୍କୁ ସ୍କୁଲ କିମ୍ବା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟରେ ପ to ଼ିବାକୁ ବାରଣ କରାଯାଇଥିଲା।  ଯେଉଁମାନେ ଏହି ପ୍ରତିବନ୍ଧକକୁ ଖଣ୍ଡନ କରିଛନ୍ତି ସେମାନଙ୍କୁ ଦଣ୍ଡ ଦିଆଯାଇଥିଲା |  ପୁରୁଷମାନଙ୍କୁ ଦା ard ି କାଟିବାକୁ ବାରଣ କରାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ତାଲିବାନର ପସନ୍ଦ ଅନୁଯାୟୀ ସେମାନଙ୍କୁ ବାକୁ ଏବଂ ଅଧିକ ସମୟ ରଖିବାକୁ ଏବଂ ନିଜ ଘର ବାହାରେ ପଗଡି ପିନ୍ଧିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରାଯାଇଥିଲା।  ପ୍ରାର୍ଥନା ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କରାଯାଇଥିଲା, ଏବଂ ଯେଉଁମାନେ ଆଜାନ୍ ଗିରଫ ହେବା ପରେ ଧାର୍ମିକ ଦାୟିତ୍ କୁ ସମ୍ମାନ କରୁନଥିଲେ |  ଜୁଆ ଖେଳ ଉପରେ ନିଷେଧାଦେଶ ଦିଆଯାଇଥିଲା ଏବଂ ଚୋରମାନଙ୍କୁ ବାହୁ କିମ୍ବା ଗୋଡ କାଟି ଦିଆଯିବା ସହ ଦଣ୍ଡ ଦିଆଯାଇଥିଲା। 2000 ମସିହାରେ ତାଲିବାନ ନେତା ମଲ୍ଲିକା ଓମାର ଆଫଗାନିସ୍ତାନରେ ଆପିମ୍ ଚାଷ   ଏବଂ ଡ୍ରଗ୍ କାରବାରକୁ ନିଷିଦ୍ଧ କରିଥିଲେ;  2001 ସୁଦ୍ଧା ତାଲିବାନ ଅଧିକାଂଶ (99%) ଆପିମ୍ ଉତ୍ପାଦନକୁ ହଟାଇବାରେ ସକ୍ଷମ ହୋଇଥିଲା। ଆଫଗାନିସ୍ତାନର ତାଲିବାନ ଶାସନ ସମୟରେ ଉଭୟ ଡ୍ରଗ୍ ବ୍ୟବହାରକାରୀ ଏବଂ ଡିଲରଙ୍କ ଉପରେ କଠୋର କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିଲା।

 ତାଲିବାନ ସ୍ୱପ୍ନର ପ୍ରକାଶ କରିବାର ମାଧ୍ୟମ ଭାବରେ ମୂଲ୍ୟବାନ ଥିଲା |  ଆଫଗାନିସ୍ତାନର ଶିଆ ଅଧିକାଂଶ ହଜାରା ଜାତିର ଅଟନ୍ତି, ଯେଉଁମାନେ ଆଫଗାନିସ୍ତାନର ଜନସଂଖ୍ୟାର ପ୍ରାୟ 10% ଅଂଶ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ଏବଂ ତାଲିବାନ ଶାସନ ସମୟରେ ନିର୍ଯାତିତ ହୋଇଥିଲେ।  ତେବେ ଉସ୍ତାଦ୍ ମହମ୍ମଦ ଆକବରୀଙ୍କ ପରି କିଛି ଶିଆ ଇସଲାମବାଦୀ ତାଲିବାନ ଶାସନକୁ ସମର୍ଥନ କରିଥିଲେ।  ନିକଟ ଅତୀତରେ ତାଲିବାନମାନେ ଶିଆଙ୍କୁ କୋର୍ଟରେ ହାଜର କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଥିଲେ, ଜଣେ ଶିଆ ଧର୍ମଗୁରୁଙ୍କୁ ଆଞ୍ଚଳିକ ରାଜ୍ୟପାଳ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରିଥିଲେ ଏବଂ ଆଇଏସ୍ଆଇଏଲ୍-କେପି ବିରୁଦ୍ଧରେ ଲ  ିବା ପାଇଁ ହଜାର ହଜାର ଲୋକଙ୍କୁ ନିଯୁକ୍ତି ଦେଇଥିଲେ, ତେଣୁ ସେମାନେ ଆଇଏସ୍ଆଇଏଲ୍ ବିରୋଧରେ ଲ  ିପାରିବେ।  କେ.ପି.  ଅତୀତର ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ସୁନାମରୁ ନିଜକୁ ବିଚ୍ଛିନ୍ନ କର ଏବଂ ଇରାନର ଶିଆ ସରକାର ସହିତ ସମ୍ପର୍କକୁ ସୁଦୃ। କର |

ଶିଆ ମୁସଲମାନମାନଙ୍କ ସହିତ ଛୋଟ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ମଧ୍ୟ ତାଲିବାନ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଯ୍ୟାତିତ ହୋଇଥିଲା।  ତାଲିବାନ ମେ 2001 ରେ ଘୋଷଣା କରିଥିଲା   ଯେ ଆଫଗାନିସ୍ତାନର ହିନ୍ଦୁ ଜନସଂଖ୍ୟା ଉପରେ ଏହା ଏକ ବ୍ୟାଜ୍ ଲଗାଇବ, ଯାହାକୁ ନାଜି ଜର୍ମାନୀରେ ଯିହୁଦୀମାନଙ୍କ ଚିକିତ୍ସା ସହିତ ତୁଳନା କରାଯାଇଛି।  ଏବଂ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ତାଲିବାନ ଦ୍ୱାରା ଅଧିକ ସହ୍ୟ କରାଯାଇଥିଲା।  ସେମାନଙ୍କ ଶାସନ କାଳରେ ଆଫଗାନିସ୍ତାନର ଶେଷ ଅବଶିଷ୍ଟ ଯିହୁଦୀ ଜାବଲୋନ୍ ସିମିଣ୍ଟୋଭ୍ ଏବଂ ଆଇଜାକ୍ ଲେଭି ଉଭୟ “ଯୁକ୍ତି” ପାଇଁ ଜେଲରେ ସମୟ ବିତାଉଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ପରେ ତାଲିବାନ ଅଧିକାରୀମାନେ ସେମାନଙ୍କ ଯୁକ୍ତିରେ କ୍ରୋଧିତ ହୋଇଥିଲେ।  ଚାଲିଗଲା |

ତାଲିବାନ ଅନ୍ୟ ମୁସଲମାନମାନଙ୍କ ସହ ଏହି ତର୍କ ଉପରେ ବିତର୍କ କରିବାକୁ ବିରୋଧ କରିଥିଲା।  ତାଲିବାନ ମଧ୍ୟ ମୁସଲମାନ ସାମ୍ବାଦିକମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ଆଦେଶ ଉପରେ ପ୍ରଶ୍ନ କରିବାକୁ କିମ୍ବା କୁରାନର ବ୍ୟାଖ୍ୟା ବିଷୟରେ ଆଲୋଚନା କରିବାକୁ ଦେଇନଥିଲା।

Previous Post Next Post